© Ігор Каганець, Інститут метафізичних
досліджень Перехід-IV. Кожного року навесні православні, католики і
протестанти відзначають найбільше свято свого релігійного календаря. Його
називають по-різному: Воскресіння, Пасха, Великдень. Що воно означає? Це одне
свято чи «три в одному»? Здавалось би, дитяче запитання, але не поспішаймо з
відповіддю.
ВОСКРЕСІННЯ
Згідно з церковною версією, у цей день
відзначається чудесне відновлення Ісусом ХрЕстом свого
мертвого, знівеченого катуваннями тіла — на третій десь після розп’яття та
смерті. Отже, це історична подія, яка відбулася в конкретний момент історії.
Коли саме? Про це добре знала рання церква як у Римі, так і в Константинополі.
Так, архіваріус папи римського скіфський (український) чернець Діонісій Малий
(475—550 рр.), опираючись на документи, власні розрахунки і широко
розповсюджене передання стверджував, що Воскресіння відбулося в неділю 25
березня 31 року — на 31 році життя Ісуса. Ця дата воскресіння чітко зафіксована
візантійською «Пасхальною хронікою» 4 ст. і низкою візантійських істориків
церкви. Зокрема, саме на цю дату — неділю 25 березня 31 року — було точно
вказано в 14 ст. у константинопольському «Зібранні святоотцівських правил»
Матвія Властаря.
Будь-яка історична подія завжди святкується в той
день, коли вона відбулася, з можливим продовженням у наступні дні. Це потрібно
для того, щоб долучитися до енергетики цієї події, ще раз символічно пережити
її, відчути на рівні емоцій. Наприклад, якщо Тарас Шевченко народився 9 березня
1814 р., то день його народження як історичну подію святкуємо саме 9 березня, а
не через місяць. Свій день народження також святкуємо саме того числа, коли
народилися, з повторним святкуванням у ширшому колі знайомих на вихідні. Так
само, якщо Ісус воскрес 25 березня 31 року, то цю історичну подію треба
святкувати саме 25 березня. Якщо це число припадає на будній день, то його
треба повторно святкувати в найближчу неділю — День Сонця (Sunday) або День
Господній.
Натомість у сучасному православному світі церковне
«воскресіння» святкується після весняного рівнодення в першу неділю після
першої весняної повні (повного місяця), а якщо на цю неділю припаде Пейсах, то
святкування переноситься на наступну неділю. Тому «воскресіння» постійно блукає
в проміжку від 4 квітня до 8 травня і ніколи не потрапляє на 25 березня — день,
коли відбулося історичне Воскресіння.
Це може означати одне з двох: 1) сучасною церквою
воскресіння Ісуса Хреста не сприймається як історична подія; 2) під назвою
«воскресіння» святкується якась інша подія. Яка?
Повністю дивись:
Паска, Великдень, Воскресіння чи православний Пейсах? - http://sd.org.ua/news.php?id=19757
Що святкуємо? - http://sd.org.ua/news.php?id=14240
© «Народний Оглядач»
|